Naast onze eeuwige dankbaarheid krijg je ook gratis toegang bij alle wedstrijden van onze A-ploeg !
Contacteer onze secretaris als je ons een duwtje in de rug wil geven: Jo.Simons@baskettienen.be
Bedankt !!
De eerste tegen de tweede gerangschikte was de affiche van de dag voor onze U12B-ploeg. Met het bezoek van Betekom op het programma was deze wedstrijd een ideale testcase voor onze jongens.
Zij startten dan ook heel gefocust, vooral in verdediging , en legden de sterkhouders van Betekom aan banden. Ook offensief werd er goed gecombineerd (zij het niet altijd goed afgewerkt) en dit leidde tot een 10 – 4 voorsprong na 10’. Onze jongens gingen verder op hun elan en bereikten de rust met een mooie 22 – 12 in ons voordeel.
Even sputterde het mechanisme in het begin van de derde Q., maar al snel legden onze jongens nog meer de nadruk op een agressieve verdediging (33 – 19 op het halfuur). Betekom kende de pech dat twee spelers hun vijfde fout opliepen zodat zij de wedstrijd met 4 spelers eindigden. Even onwennig voor de thuisspelers, maar de wedstrijd was gespeeld, de drie punten waren binnen en dit was verdiend.
Eindstand: 43 – 27.
De volgende wedstrijd wordt pas gespeeld op 11 november, thuis tegen Boortmeerbeek. Een kleine break dus, ideaal om de batterijen terug op te laden en verder te werken aan de basketfundamentals. En zeker niet op onze lauweren rusten.
AVE
21 OKT 2023 2B|SAFE TIENEN A - HOUTEM REDWOLVES
MBG Service - Dhr. M. Vanhemelryck
Viaductstraat 220, 3300 - Tienen
Tel: 0498 - 52 97 96
Graag stellen we in de loop van het seizoen de spelers van onze A-ploeg aan u voor. Zo kan u ze wat beter leren kennen en heeft u nog meer redenen om ze te komen aanmoedigen!!
Roel Vandecauter
1. Waar en wanneer ben je geboren?
Ik ben geboren in Tienen, op 29 augustus 1979.
2. Waar woon je?
In Oud-Heverlee.
3. Wat is je huidige job/studie?
Ik werk als functioneel analist bij KBC.
4. Wanneer en waar ben je begonnen met basketten?
Bij de Leuven Bears in 1986 op 7-jarige leeftijd. Seizoen 37 dus.

Op dinsdag 5 december 2023 ontvangen we hoog bezoek bij onze club. We hebben vernomen uit goede bron dat niemand minder dan de Goede Sint speciaal op bezoek komt vanuit Spanje. Hij heeft blijkbaar gehoord dat er wel erg veel brave kindjes basketbal spelen in Tienen en wil dit hoogstpersoonlijk komen aanschouwen.
Hij zal langskomen om 18u45 en zou voor de jongste spelers zelfs wat lekkers meehebben. Een gelegenheid om niet te missen dus!
En toen waren wij nog met zes. De buikgriep epidemie had lelijk thuis gehouden in de rangen van onze U12-ploegje en met zes spelers zijn wij afgezakt naar Aarschot.
Maar “wat een zwakke start zeg”, het was precies of de aanwezige spelers op het veld ook de symptonen van de buikgriep hadden, zo zwak werd er gespeeld.
In een minimum van tijd was het 8 -0 voor de thuisploeg, met vrij vroeg een noodzakelijk time out voor de Tiense ploeg.
Aanvallend kwam er direct geen verbetering maar in defense beet onze ploeg meer van zich af en de eerste Q. werd afgesloten op een povere 9 – 2 (jawel, twee) stand.
Ommekeer tijdens de tweede Q. . Er werd hardnekkiger verdedigd en aanvallend vielen de puzzelstukjes in mekaar met een 16 – 16 gelijkstand aan de time als gevolg.
Onze jongens gingen verder op hun elan en verdedigend stonden zij nu hun mannetje (24 – 30 na 30’).
Verder geen grote problemen meer in de vierde Q. en de voorsprong werd nog lichtjes uitgebouwd.
Eindstand 30 – 40, dit met zes spelertjes die het beste van zichzelf gegeven hebben, maar wel stikkapot waren na de wedstrijd.
Knap!
AVE
Soms is het balen, zelfs na een overwinning. De wedstrijd tegen Streek Inn Vilvoorde was zo een wedstrijd omdat ….. ja omdat wat?
Een eerste Q., “cavakes” zou ik zeggen (13 – 8), maar die tweede Q., wat wasda? De eindstand na de tweede Q. = 2 tegen 3 voor de bezoekers, ruststand 17 – 11.
Gelukkig waren de bezoekers ook niet de beste afwerkers van deze wereld.
Een flinke bolwassing in de kleedkamers bracht enig soelaas in de derde Q. (12 – 2) en een comfortabele (29 – 13) op het half uur.
De vierde Q. was gelijklopend (12 – 10), de thuisploeg had controle en de thuisoverwinning was een feit : eindstand 39 – 23!
Toch eventjes een nuchtere kijk op deze wedstrijd: er moet hard gewerkt worden om een overwinning binnen te halen, vanzelf komt het niet.
